Comunicat CNAS

 


Stimati Clienti,

 

Biroul de presa al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate a publicat pe site-ul oficial al institutiei urmatoarea informare referitoare la fluctuatiile aparute in functionarea sistemului informatic in ultimele zile:

 


“Pentru data de 3 mai a.c., in care PIAS a fost indisponibila pentru transmiterea si validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozitiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 si ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. In acest sens, pentru raportarea, validarea si decontarea serviciilor afectate de aceasta indisponibilitate, a fost emis ordin al Presedintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus mentionate.

 


Totodata, avand in vedere ca si ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au functionat in parametri normali, la ora actuala la nivelul CNAS se ia in calcul ca pentru intreaga perioada in care s-au inregistrat probleme in functionarea sistemului informatic transmiterea si validarea serviciilor acordate de furnizorii aflati in contract cu casele de asigurari de sanatate sa se faca in conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS.

In acest context, CNAS solicita furnizorilor de servicii de sanatate sa trateze in continuare cu toata responsabilitatea problemele medicale ale asiguratilor si sa nu amane acordarea tratamentelor necesare acestora.

 


Circumstantele aparitiei problemelor in functionarea PIAS, imediat dupa incetarea unui contract de mentenanta, vor fi clarificate cu aportul unor specialisti. Totodata, CNAS se preocupa de asigurarea mentenantei acelor componente ale PIAS care in prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialistii IT din cadrul institutiei depun toate eforturile in vederea solutionarii disfunctionalitatilor aparute, acestea putand fi semnalate de furnizorii de servicii de sanatate aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.


 

CNAS reitereaza, pe aceasta cale, angajamentul sau ferm de continuare a dezvoltarii si de perfectionare a functionalitatii PIAS, ca instrument de raportare, validare si control a serviciilor de sanatate decontate din fonduri publice, acesta fiind dealtfel unul din cele mai mari si mai intrebuintate sisteme informatice din Romania, cu peste 70.000 utilizatori si peste 700.000 de servicii medicale raportate si validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescriptii medicale.”

 


Sursa: www.cnas.ro


 

Mereu la dispozitia dumneavoastra
Echipa Setrio